сряда, 5 декември 2007 г.

Хуморът на Гацо Бацов

Не бих написал нито ред по тази тема, ако бях сигурен, че всъщност Красимир Радков иронизира, а не канонизира този вид говорене и този вид хумор. Гацо Бацов ли е новият Бай Ганьо? Това ли е героят на нашето време – полуобразованият идиот, изпълнен със самочувствие.

Като пиша това, зад мен бръмчи телевизорът с поредния скеч на Гацо Бацов.

- Еди-кой си се ослушва като прасе `га пикае върху ламарина...

- Ти знаеш ли къде е Г-точката на жена ми?

И т.н. и т.н.

Просторечието става норма. Нормата става ерзац.

Миналата седмица в малкия и затънтен град Козлодуй гостува постановката „Цялата свинщина” по сценарий на Иван Кулеков. Не отидох да я гледам, защото заглавието ми навея усещането, че Кулеков пак ще ме убеждава колко скапана държава е България и как гадно живеем тук, а аз не съм съгласен... И не отидох.

1 коментар:

Alex Simov каза...

Митко, абсолютно съм съгласен с теб. И на мен ми е писнало да слушам колко е зле в България, как всичко се скапва, как нямало ценности, как липсвал морал и т.н.
Не казвам, че всичко в България е розово, обаче в крайна сметка на мен това не ми пречи да се чувствам щастлив и свободен. Просто имам едно голямо подозрение към хората, които пищят, че всичко се разпада. Страх ме е, че това тяхното е вопъл за несвобода, когато някой ще им казва какво да правят. Тогава пиесите на Кулеков сигурно щяха да бъдат задължителни...