вторник, 14 октомври 2014 г.

Банка Allianz ограбва клиентите си, ама интелигентно





Банка Allianz прекрати услугата „онлайн банкиране” за всички клиенти на фаталната дата 13.10.2014 г. Обоснова това с повишаване на сигурността! Всички издадени до този момент сертификати за онлайн банкиране са анулирани. Благородно ви уведомяват, ако имате щастието да сте техен клиент, че можете да си закупите token устройство - невероятно изобретение на съвременния свят на банкерите, мерцедесът на сигурността. Дават ви го на примоция само за 12 лева до 13 октомври – денят, в който ви спират достъпа до сметката. След тази дата ви го дават вече за 20 лева!

Нали четете между редовете? Хиляди потребители научават за промяната ден след деня „Х” – 13 октомври! Не месец преди това... О, лош късмет, примоцията е свършила ден по-рано! (Леле, да не си помисли някой, че му извиват ръцете да си купи устройство за 20 лева?)

Как научих за невероятния ъпгрейд на банката аз? - Научих, когато ми показаха с червени букви, че сертификатът ми не действа. Трябвало да го изтрия немедлено. В тоя момент ми сервираха и новината, че примоцията е изтекла... Ха-ха-ха.

Балкански номера в една уж небалканска банка! Да са живи и здрави.

1 коментар:

Анонимен каза...

Поне месец преди това пишеше за тази промяна навсякъде по сайта за електронно банкиране. На мен ми пратиха имейл и смс за да ме уведомят и то доста преди въпросната дата. Ако някой не си е направил труда да прочете съобщенията си или не е подал коректни координати или не е прочел големите червени букви на сайта, си е негов проблем. Типично по български, все другите са виновни...

Подобен начин за аутентикация използват всички себеуважаващи се банки и беше крайно време и Алианц да премине към този метод. Друг е въпроса, че въпросните токън устройства са доста некачествени и обемни.