събота, 7 януари 2012 г.

Редакцията – инкубатор за посредствени писачи


Струва ми се, че дори „престижни” медии слизат до дъното, що се отнася до контрола на качеството. В наши дни всеки може да напише на визитката си „журналист”, а последствията бодат очите на малцината грамотни в държавата...

Вчера DarikNews ни съобщи:

„Вестник „Атака” спира да излиза, Сидеров обвини затова Борисов”

Впрочем в коментарите под текста никой не отбеляза грешката, затова тя не бе поправена... Ако това се чете в ефира, правописът няма значение, но на сайта грешките няма как да бъдат замаскирани...

Както каза преди години Радой Ралин – език мой, праг мой.

Думата „затова” (наречие) в този случай би трябвало да бъде „за това” – две отделни думи, предлог и местоимение.

Ако знаем добре граматиката, бихме написали:

„Куца ми граматиката, затова правя грешки.”
„Тя е полуграмотна, затова се занимава с журналистика.”
„Той обича да е добре информиран и затова чете вестници.”

Също така:

„Не искам да говорим повече за това.”
„Казах ти за това вчера, но ти си забравил.”
„Не ми е приятно да ми напомняш за това.”
„Отидох до магазина специално за това.”
„Ти ме ограби, но не те обвинявам за това.”

Няма коментари: