четвъртък, 2 юни 2011 г.

Васа, на кого ни оставяш?




Васа Ганчева засега ще си пише бележки и ТВ-критика в личния дневник, след като в-к „Уикенд” я изгони.

Няма нужда да се упражняваме по блогове и форуми на неин гръб, щото сега... нали знаете поговорката „На умряло куче нож вади”?

Трябва да ви кажа обаче едно – каквато ни е ТВ-журналистиката, такава ни е и ТВ-критиката.

Аз само казвам: Васа, на кого ни оставяш?

След теб остава само професор Вучков. (Драгий читателю, една от неговите 59 книги е фундаменталната „Телевизията – живот и чудо”... Потърси в Народната библиотека или на пл. „Славейков”, ако имаш време за губене.)

Мисля си, че и Ганчева, и Вучков имат еднакъв патетично-приповдигнат стил на писане. Вероятно така се е пишело по времето на Батето Славков, за което време те еднакво милеят.

Любезний читателю, хайде познай дали Васа или Вучков е написал тези редове:

„От екрана ни залива помия, разголени, безсрамни певици, натъпкани със силикон сутиени. Чалга се лее от сутрин до вечер и народът затъпява. Къде останаха високите естетически критерии от времето на Златния век на телевизията? Естетиката изчезна и на нейно място дойде негово величество Кичът. Къде изчезна чистият български език, който е мехлем за душата на изстрадалия народ?”

Това е само моя закачка – аз измислих цитата. Но той може да бъде както от Вучков, така и от Ганчева. Аз си мисля, че те биха били чудесен тандем в едно предаване като водещи... Ако бях продуцент, нямаше да се помайвам, а отдавна да ги бях събрал да работят заедно.

Има ли някой нужда от такава „критика”?

Няма коментари: