събота, 17 октомври 2009 г.

Безумието в БДЖ продължава


Твърде неприятно ми е да прочета, че и през 2010 г. БДЖ ще получи 70 милиона лева субсидия от държавата. Толкова беше субсидията и през 2009 година. Има много цинизъм в това всички ние да плащаме за некадърното управление на някого си... Още по-цинично ми се струва автобусните превозвачи да си плащат данък печалба изрядно според закона, та да има с какво правителството да субсидира БДЖ.

Сега научавам, че БДЖ дори няма отдел Маркетинг... Те дори не са мислили за промени в цените, така че да предложат различни услуги на различните пътници. Разбира се, бизнес-пътникът в първа класа очаква едно, бабата с кошницата очаква друго – но всички получават еднакво евтина и еднакво некачествена услуга.

Вестник "Пари" написа: „290 милиона лева не достигат за 2009 г., за да функционира БДЖ”. Аз бих казал иначе: ако някой с магическа пръчка им даде 300 милиона лева, това само ще им покрие дълговете, няма да ги направи печеливша фирма. Ако аз имам автобусна фирма и кажа: Не ми достигат 2 милиона лева да купя два автобуса „Мерцедес”, министерството на транспорта няма да ми даде и един лев... Но от моя данък печалба ще даде на БДЖ, за да си оправи влаковете-убийци...

Министър Александър Цветков казва, че една от възможностите е да се повиши събираемостта от пътническите превози. Дори щяло да има специална дирекция за подобряване на събираемостта от пътниците! Да, ако това го напише ЧЕЗ или ЕОН, бих открил логика. При доставката на електричество първо потребявам услугата, после плащам. Но пътниците в БДЖ не плащат при слизане от влака или месец след пътуването, нали? Не е задача на министерството да им организира продажбата на билети и да подобри работата по контрола. Ако висшето ръководство на компанията не може да го организара само, да си върви.

Накрая искам да ви кажа, че не е кой знае каква драма, ако една държава няма железници. Такива са например Андора, Сомалия, Бутан, Руанда, Чад, Обединените арабски емирства, Исландия и още двайсетина държави.

сряда, 14 октомври 2009 г.

Вън от България

Председателят на столичната лекарска колегия доктор Методи Маджаров съобщи, че за година около 400 лекари само от София са напуснали, за да работят в чужбина. Само 8 процента от всички лекари в София са под 45 години...

Ако дори лекарската професия е нежелана и непривлекателна у нас, какво остава за другите професии.

петък, 9 октомври 2009 г.

Комплексите на малката нация



Художникът Давид Черни не се е и надявал на такава силна пи-ар акция, каквато му спретна кметът на Пловдив. Е, това е умението да провокираш реакция с изкуството си... Бил изобразил България като нуждник. Така е усетил нещата Черни, така ги е изразил. Нали няма да правим черен списък на чуждестранните дипломати, които са изразявали недоволство от корупцията у нас? Или черен списък на журналистите зад граница, които са писали по-критични статии за страната ни?

Ето, малката нация има големи комплекси.

На много хора им се иска да ни галят и да ни хвалят, да ни казват колко сме работливи и интелигентни (втори след евреите, а вероятно и първи). В проекта „Ентропа” Германия бе изобразена като преплетени аутобани, наподобяващи свастика. Някой чу ли вопли от Германия срещу чеха?

Сега, ако го натирим вън от страната завинаги, Черни за отмъщение ще изобрази България като Альоша, който стреля по целия Европейски съюз.