петък, 24 април 2009 г.

Въпрос на думи

Един мъж никога не забравя кой го е научил да се бръсне, кой го е научил да връзва вратовръзка и кой го е научил да плува.

При мен "учителят" за вратовръзката и бръсненето е баща ми, а за плуването - моят вуйчо Михал Ковалски (в далечната 1987 г.)

Когато баща ми ме учеше да връзвам връзка, той ми показа и двата начина, които владееше - единичен и двоен възел. Много години по-късно научих, че двойният възел се нарича още "уиндзорски". Баща ми го нарича просто двоен. Сега си мисля, че думите често описват едно и също явление различно. Ако кажа "Вързах уиндзорски възел", на теб ти се струва, че дядо ми е английски лорд. Ако кажа "Вързах двоен възел", звучи така, сякаш съм вързал лодка за кея. Резултатът изглежда еднакво елегантно, но думите са различни.

Няма коментари: