сряда, 8 април 2009 г.

Обикновеност

Няма две мнения: Уорън Бъфет е богат човек. Състоянието му се изчислява на 37 милиарда долара. Бъфет е на 78 години. Живее в къща в Омаха, която е купил през 1958 г. за 31 500 долара. Списание "Форбс" нарича Бъфет "легендарен инвеститор". Списанието писа, че той живее "простичко и пестеливо"...

Изпитвам уважение към хората, които не парадират с парите си. Спомням си деня, в който се запознах с Шърли. Беше през 2004 година в Чикаго. Съпругът й е бил собственик на ателието, което произвежда статуетките "Оскар", тя бе останала вдовица, а бизнеса бе поел най-големият син. Шърли покани сестра ми, зет ми и мен на барбекю един летен ден и ни каза да си носим бански костюми. Наистина, в двора имаше басейн. Аз си бях взел очила за плуване и дори еднократно фотоапаратче за подводни снимки. Шърли бе осигурила няколко вида бира, да има избор. Към нас се присъедини и синът й.

Като четох за Бъфет, се сетих за Шърли, защото и нейната къща не показваше никакъв лукс... Единственият признак за лукс бе червеният "Ягуар" в гаража.

Мисля си, че и сред най-богатите има хора, които не искат да бъдат разпознати на улицата или да се движат с охрана... Или да се обградят с материални знаци за превъзходство. Вероятно е просто личен избор: да си останеш обикновен и достъпен.

Няма коментари: