вторник, 30 септември 2008 г.

7 стъпала към понятието за журналистика

Би трябвало като увод към този текст да прочетете какво написа моят приятел Алекс Симов в своя блог. Аз реших като отговор да напиша няколко неща, които смятам, че отговарят на истината...

1.В професията журналистика няма истинска саморегулация в България;

2. Затова има малко на брой "журналисти" и много на брой "писачи";

3. Затова общественото мнение приема самата професия за не-престижна;

4. Журналистите ги бият, но това тревожи повече самите журналисти, отколкото публиката;

5. Аз съм разлиствал атласи по анатомия, но това не ме прави лекар. Всяка гимназистка у нас може да държи микрофона, защото е учила за журналистическите жанрове в някой СИП в 10 клас;

6. Липсва истинска конкуренция на пазара на журналистическия труд - затова липсва истинско качество;

7. Журналистическият труд е тежък, но за сметка на това ниско платен.

Моите най-интелигентни приятели си изкарват хляба с журналистика. Аз им пожелавам търпение.

Няма коментари: