събота, 13 октомври 2007 г.

Хигиена на общуване


Откраднах заглавието от младата журналистка Елеонора Гаджева-Бонева, главен редактор на съботната притурка на вестник „Стандарт”.

Авторката пише: „Това, за което най-малко ни остава време и на което отдавна вече сме спрели да обръщаме внимание, е хигиената на общуване. Добрите и коректни отношения в офиса, на улицата, в таксито, вкъщи, с приятелите са нещо, което не е част от задължителните неща, които да свършим днес или някога в бъдеще.”

Прииска ми се веднага да се обадя на Елеонора и да я поздравя за тия редове. Вероятно ще й напиша и-мейл в понеделник. Мейлът е по-малко натрапчив, когато общуваш с непознат. Добре го е казала Елеонора: въпросът за етичните отношения често дори не е в дневния ред.

Като се замисля, трябва да призная, че има хора, с които не ми е приятно да общувам. Или са мрачни и потиснати, или все мрънкат, или са истински енергийни вампири... И все пак не мога да имам лукса (в този далеч-не-идеален-свят) да ги отдалеча от себе си. Общуването с енергийните вампири ми отнема от енергията, която искам да вложа в общуването с приятните, отворени хора, които обичам.

Две от задължителните неща, които трябва да свърша днес: да се обадя на вуйчо ми да му честитя рождения ден, и да се обадя на някой приятел, когото не съм чувал от дълго време.

1 коментар:

Falmis каза...

Митко, май стана така, че трябва да сме благодарни на блоговете, та да следим какво се случва с приятелите ни, защото просто не разговаряме... А това е ужасно, нали...